Odkazy

verze pro tisk

Vaření v páře je zdravé

9. říjen 2011

Vaření v páře není žádnou soudobou novinkou, i když se v poslední době více prosazuje. Lidstvo pracuje s párou při vaření již více než 1000 let! Kořeny tohoto způsobu přípravy pokrmů lze najít v Číně. Moderní spotřebiče a hrnce, které dnes používáme, jsou v podstatě jen jakousi vylepšenou verzí těchto poznatků, ale základní principy zůstávají pořád stejné.

Můžete si vybrat hned z několika způsobů, jak vařit v páře. Jednou z možností je klasický parní hrnec. Dále existují parní trouby, které fungují jako parní hrnec, ale mají i funkci pečení. A v neposlední řadě lze vařit v páře pomocí napařovačky, děrované nádoby, která se vloží do hrnce, v němž se vaří voda, a tak vytváří páru. Poslední variantu využívaly již generace před námi.

Zdravý způsob přípravy pokrmů v páře

Pára představuje vůbec nejšetrnější způsob zpracování potravin, kdy je uchována většina cenných vitaminů, minerálů a stopových prvků. Člověk se tak nestává konzumentem pouze „mrtvé stravy“. Tím, že se potraviny nevaří ve vodě, neztrácí se důležité živiny luhováním a některé potraviny si díky tomu zachovají až o polovinu více prospěšných látek. Při vaření v páře je zachována také intenzivní chuť a barva.

Vaření v páře – příprava pokrmů bez tuku

Při parním vaření se nepoužívá tuk a ani není zapotřebí tolik solit a kořenit. Tím se pokrmy stávají lehce stravitelné a zdravé. Vaření v páře je krok ke zdravému způsobu života.

Zapomeňte na spálený oběd

Snad každému, kdo často vaří, se někdy stalo, že připílil nějaký pokrm. Spálenina se pak line celým domem a není to nic příjemného. Při vaření v páře se vám ale nic takového nestane.

Vaření v páře pro všechny

Vaření v páře nadchne zastánce zdravé výživy i opravdové labužníky a také ty, kteří se musí stravovat dietně.

[Nahoru ↑]


Hodnocení


Vložit komentář

Jméno:
E-mail:

Komentáře

Na tento příspěvek zatím nikdo nereagoval!