Odkazy

verze pro tisk

Domácí finská sauna: Jak se správně saunovat?

9. březen 2014

Součástí mnoha domácností je finská sauna. V současné době se toto zařízení dá bez problémů instalovat jako součást koupelny, případně tvoří oddělenou místnost. Moderní finské sauny jsou efektivní, přitom mají poměrně malé rozměry, takže k jejich instalaci není potřeba tolik místa. Vejdou se tudíž i do menších domácností. Pokud se rozhodnete pořídit si saunu přímo domů, je kromě správné instalace potřeba vědět i to, jak se správně saunovat, abyste dosáhli kýženého efektu.

O finské sauně

Klasická finská sauna je charakteristická tím, že je v ní při provozu velmi vysoká teplota a suchý vzduch. To vyvolává silné pocení. Z organismu tak odcházejí toxické látky. Po kvalitně provedeném saunování se díky tomu cítíte svěží, odpočatí a plni energie. Pravidelný pobyt v sauně má zcela jednoznačně pozitivní účinky na váš organismus, který je zdravější a odolnější vůči chorobám, virům a nemocem.

Co udělat před vstupem do sauny

Ještě před tím, než se pustíte do saunování, je nutné se především zklidnit. Člověk by do sauny neměl vstupovat rozhicovaný. Tělu před začátkem saunování dopřejte klid a odpočinek.

Dalším důležitým pravidlem je to, že byste do sauny neměli chodit s prázdným žaludkem. Aby byl účinek saunování co nejvíce efektivní, dobře se před tím najezte, rozhodně není doporučování provádět saunování ve stavu, kdy jste hladoví.

Na saunování si vyhraďte dostatek času. Klasická finská sauna může trvat i několik desítek minut. Jinak je tomu v případě, že doma máte infrasaunu. V ní by měl být pobyt o poznání kratší, neboť je saunování intenzivnější.

Před vstupem do sauny si sundejte všechen oděv. Ideální je, pokud v ní budete zcela nazí, stačí si jen vzít nějaký ručník, kterým se budete otírat a zároveň vám poslouží i jako podložka pro sezení či ležení.

Před saunováním je vhodné se důkladně umýt ve sprše a následně pořádně osušit.

I samotnou saunu je potřeba připravit, tedy zajistit ideální podmínky. Teplota vzduchu se musí pohybovat nad 80 stupňů Celsia, a to s vlhkostí jen do cca 5%.

Pobyt sauně

Doporučená délka pobytu v klasické sauně je kolem 10 minut. Záleží ale samozřejmě na vaší odolnosti výdrži, stejně jako na tělesné konstituci. Chvíle, kdy nastává čas opustit zařízení, přichází v momentě, kdy už se silně potíte.

Ochlazení těla

Důležitou součástí celého procesu saunování je také ochlazení těla poté, co vyjdete ze sauny. Nejlepším řešením je vstup do bazénu. Pokud jej máte doma či na zahradě, určitě ho po pobytu v sauně využijte. Dobrým řešením je také sprcha pod vlažnou vodou.

Celý proces pobytu v sauně a ochlazování provádějte dvakrát až třikrát po sobě. Jedině tak dosáhnete potřebného účinku.

Pravidelným saunováním se zvýší obranyschopnost vašeho organismu. Není tajemstvím, že lidé, kteří pravidelně podstupují saunování, jsou mnohem méně náchylní na nemoci, od obyčejného nachlazení až po chřipky či jiná virová onemocnění. Častý pobyt v zařízení proto doporučují i lékaři a specialisté na zdravý životní styl.

Máte-li doma dostatek místa, určitě zauvažujte nad tím, že si pořídíte finskou saunu, případně pak variantu v podobě infrasauny. Nebudete tak odkázáni na veřejné sauny, za něž musíte platit a nemáte v nich tolik soukromí. Veřejná zařízení samozřejmě nejsou ani tak lehce dostupná.

Komerční sdělení Placla.cz

[Nahoru ↑]


Hodnocení


Vložit komentář

Jméno:
E-mail:

Komentáře

Na tento příspěvek zatím nikdo nereagoval!